søndag 22. april 2007

Lost in translation

Hei, nordmenn. Rekk opp handa alle som har full tilgang paa grovt broed, melk og osthoevler. Vi savner disse dagligdagse godene, vi gjoer det. Men vi har det ganske bra altsaa.

Naa har vi stasjonert oss i Tokyo. Pakka opp sekken for 65. gang, tatt en dusj, gaatt paa Internett, kjoept vann og en loff.
Vi kom fram ganske seint i dag, og har ikke gjort noe annet enn aa spise sammen med to svenske jenter som vi har blitt kjent med paa hostellet. I morgen skal vi utforske byen. Inntil da kan vi jo sitte her og kose oss med de nye bildene i galleriet, i albumet med den fengende tittelen "Japan".

Et par stikkord:

- PG briljerer med japansken sin.
- Selv faar jeg veldig lav stemme naar jeg proever aa snakke japansk, og PG paapeker dette ("men du kan det jo egentlig").
- Vi har vaert paa foelgende steder i Japan: Miyazaki, Fukuoka, Hiroshima, Kyoto, Himeji, Nara.
- I Japan bruker man slipperser overalt, man har et nytt par slipperser for hvert rom.
- Her fins ogsaa oppvarmede do-seter.
- Vi har tatt Shinkansen ("bullettrain") 5 ganger, det gaar svinfort! Man faar ikke tid til aa tenke seg om... Foer alt er over.
- Folk i Japan sier ganske ofte "eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee", og det betyr noe for dem. Men hva?
- Vi har vaert paa public bath! Der maatte man bade helt naken sammen med de innfoedte.
- Det var plutselig en paa toget som sa at jeg ligna paa Olivia Newton John...... Veit ikke helt hvorfor han sa det, men det er jo paa en maate nevneverdig.
- Vi har laert oss et nytt engelsk uttrykk, og det er "templed up", det vil si naar en foeler at man har faatt sin daglige dose med templer.

NOK PJATT. Vi har det bra og ler daglig. Sjekk bildom og kos dekk.

9 kommentarer:

Anna Josefin sa...

neih..! e det du, Olivia?? hopelessly (?) devoded to you. Ej savna dokke ej!! Masse masse!! Mykje moro og litt lol og litt absurd å sjå bildea av dokke og Haruko, dokke he liksom reist dit på Sagavolltreff!! En ting til ej elska e å oppdage PG sine vernesko igjen og igjen. Syns det e dårlig oppdatering på shoppe-situasjonen i Asia btw. Handla mykje?
gler mej til å sjå dokke igjen.
Ej e no so gla i dokke.

Vegard sa...

Jeg savner dere masse masse! Og det gjør Maria og! (Og sikkert mange andre)

Maria sa...

Og det gjør Maria og!

Unknown sa...

Har itte je ællti sagt du ligner på a Olivia, Ingunn? :P Japan høres artig ut, gleder meg til du kommer hjem. Gleder meg til å sitte på chaplin og høre på at du og Magnus snakker japansk til hverandre :D Spis sushi, tren karate og kos rykk!

Rita sa...

Hei snuppa mi og ukjent sørlending. Skal dere være lenge i Tokyo? Broren til David ville gjerne lage en sak på dere. Hehe=) Og han skal dit neste uke eller no. Men dere vil vel helst lage eventuelle medieoppslag selv tenker jeg. Lovte bare jeg skulle spørre. (Han er fattig freelanser og har en familie og forsørge.) Hehe;)

Anonym sa...

kjempe kjempe kjempe kjempe kjempe glad i deg Ingunn!!!!!


(og litt glad i deg PG) ;P


Savner deg masse din lille re(æ)v fra biristrand(finnmark)!! Blir gøy å se deg igjen til sommeren:)

Arne sa...

pjatt e bra Ingunn og pg!!

Anders sa...

*rekker opp handa*

Anonym sa...

Hei PG! Du er i Japan du ja. Tipper det er fint. Sitter her og drikker melk i hop med en skive mammas hjemmebakte brød med brunost på. Nevnte jeg at jeg snart skal gå i klesskapet mitt å finne en genser? Nei, men det skal jeg ihvertfall. NEIDAA, jeg er bare misunnelig=) Kos deg masse og vær forsiktig!
Stor klem fra Christina