laurdag 17. mars 2007

Moskva-Mareritt!



HALLO!!!!!!!!

No skal dykk faa ein liten leksjon i korleis Russland er:

- Politiet stoppar kven som helst og spoer etter pass og papir (noko det er mye av) Og den enklaste maaten aa faa dei vekk paa er aa bestikke dei litt.
- Ingunn og eg ser saa russiske ut at politiet ikkje gidd aa stoppe oss (til no)
- Det kan ta ein time aa finne riktig skranke for aa faa ein togbillett
- Folk drikk absolutt overalt.
- Det kinesiske konsulatet er langt unna sentrum.
- Det er dumt aa gaa ein halvtime i feil retning paa leiting etter dette.
- Det er to typar russarar. 1. veldig snille og villige til aa hjelpe. 2. slemme
- Doerer er veldig tunge.
- Nesten ingen kan engelsk, men trur sjoelvsagt at vi forstaar russisk (sikkert fordi vi ser ut som vi kan det)
- Togbillett fraa Moskva til Mongolia kostar berre 1000kr

Elles er eigentleg ting ganske bra. Vi er slitne av aa loepe rundt og gjere ting som ikkje har noko med turisme aa gjere, men no er vi nesten ferdig med alt det styret. Saa i morgon skal vi kikke paa Lenin og vandre rundt inni Kremlin. I kveld blir det sikkert det samme som vi gjer kvar kveld, nemleg mat og oel med folka paa hostellet. Det er kozeleg!

10 kommentarer:

Arne sa...

fet! eg like faktumet at dykk er ut som et russisk ektepar.. positivt d då! :D

neida så, jada så! likte bildene!!

Vegard sa...

Så dører er tunge i russland!? Er ikke overrasket merker jeg! hehe

Unknown sa...

Glemte et punkt syns jeg. Enten er russere veldig pene, eller veeeeeldig.. tjah - det motsatte! Min meining iallefall..
Søtt at dere er ute på oppdagelsesferd, syns jeg! Og kult med blogg også!
Ikke for å kritisere, men halv-dyslektiske totninger som meg trenger gjerne en æ-ø eller å innimellom, så slenger med hvordan. (ikke at jeg tror dere er evneveike, men)
Hold inne alt, trykk "koden", og la de norske tullebokstavene vise seg!
æ - 145 - Æ - 146
ø - 0248 - Ø - 0216
å - 134 - Å - 143

Anonym sa...

Hei Ingunn! For en spennende reise dere har foran dere, synes jeg har ei utrolig tøff kusine som jeg desverre alltid har bodd altfor langt borte fra! Jeg er jo så stolt av deg... Hva er e-mail adresse di? Jeg har mange gode fantstiske gull-tips om Kina, Vietnam, Laos og Thailand. Selvom det er snart 10 år siden jeg reiste i de landene, tror jeg noen erfaringer kan godt komme med, men blir litt mye å skrive om i bloggen her.
Kan for øvrig nevne at i Kina tok jeg en togtur på 32 timer i et strekk hvor jeg stod i 16 av de, men vet du, det gikk så bra! Det er utrolig hva man holder ut om man virkelig vil noe. Og det er godt å ha med seg når man i dag synes 3 timer på Bergensbanen er i lengste laget...
Håper dere fortsetter å surre rundt som to to russere, det er slikt man husker, en backpacker-tur skal jo ikke være for behagelig heller. I Kina kan de heller ikke engelsk, og de har et helt annet kroppsspråk, så vi brukte faktisk 3 dager på å kjøpe en togbillet. Frustrerendes den gang, men gode minner i dag.
Ikke velg de enkelste løsnignene - reis mest mulig på egenhånd og omgå mest de innfødte, det er da dere blir kjent med land og folk!!!!
Stor klem fra Marit i Bergen som tenker på dere :-)

Maria sa...

Kan dere ikke kalle en stor full russermann for baboskha? JA! God ide Maria!

Anonym sa...

legg ut noe bilder da!

PG - du har lun humor!

Kristìn sa...

hehehehehe....

Ingunn sa...

Arne: Russisk ektepar som har gifta seg veldig unge! Politiet har ennå ikke fanga oss. Hehehehe.

Vegard: Nei, ikke sant, det er slik en bare regner med.

Chris: Russere flest er egentlig ganke pene. Spesielt jentene! Men det er også noen veldig kjekke gutter her.
Vi skal prøve å putte inn, æ, ø og å når vi gidder det og husker det!

Stolt av den linja eller? Eller denne kommentaren?

Marit: Hei du!!! Mailadressa mi er ingunn_ekern@hotmail.com
Send gjerne tips og triks, det trenger vi! Koselig å høre fra deg! Takk for gode råd. :)

Maria: Prøver å kalle PG det innimellom, men han lyder desverre ikke det navnet.

Kristian: Jada, masa. :)

Kristin: Hehehehehehehehehe. Ond du er ! Hehe! :)

Kjetil sa...

Oi! I natt drømte jeg at dere måtte komme hjem fordi det var skjedd noe. Husker ikke hva som skjedde, men. Vi var ialelfall glade for at dere var tilbake igjen, for dere bodde plutselig i Oslo begge to

Anna Josefin sa...

Jess!! Endelig kom overskrifta..:)
Fint at dokke la ut to heilt identiske bilder så vi får sjå mangfoldet på turen!
God tur vidare til Mongo-lia (lol), husk at ej ønske mej kort derifrå!!
gla i dokke, mine kjære :D