torsdag 15. mars 2007

Russland, dag 1.

Hei, trofaste lesere! Foerst av alt vil jeg begynne med aa si gratulerer med dagen til min kjaere mamma! 41 aar gammel (naa veit alle alderen din, haaper det gaar greit, hehe!). Fremdeles ung og stadig like kuuul er du! Kos deg masse i dag mamma!

Naa sitter vi trygt og fint i Russland, naermere bestemt Moskva. PG og jeg er begge dauslitne etter togturen fra Tallinn og hit. Det tok16 timer. Og vi sov vel kanskje tre-fire timer, max, i rykk og napp, hver oss. Men togturen var en kjempefin opplevelse. Og det gikk overraskende fort. Vi er jo selvfoelgelig forskjellige, og det PG finner sjarmerende, kan jeg finne litt skremmende. Men etter at vi kom oss inn paa toget, var jeg ikke skeptisk i det hele tatt lenger. Det er bare aa ta livet av fordommer og nervoesitet. Det kommer jeg ikke langt med. Paa toget moette vi en hyggelig russer som kunne engelsk. Han hjalp oss aa fylle ut et skjema som var paa russisk. Veldig faa kan engelsk her, virker det som!
Ved grensekrysninga maatte vi vise pass og visum til tre forskjellige, uniformerte og bevaepnede vakter. Det gikk helt greit, og egentlig var situasjonen ganske artig fordi ABBA ljoma utover hele toget som bakgrunnsmusikk.

I dag har vi foreloepig bare slaekka, og vi har planlagt aa ta skikkelig fatt paa byen i morgen. Men om et par timer skal vi gaa ut og spise sammen med en hyggelig mann fra Australia, og en gutt fra USA, kanskje flere. Fint med hosteller er at vi kommer veldig fort i kontakt med andre, og har hele tiden noen aa prate med. Han fra Australia ble sendt hit av vennegjengen sin, de har en slik greie de gjoer hvert aar med aa sende en i gjengen til et sted, uten at han veit noenting som helst foer han moeter opp paa flyplassen. Raatt! Han venter paa visum til Kasakstan. Usaklig land!

Vi blir nok i Russland til over helga. Maa skaffe oss visum til Kina, nemlig. Skal proeve aa faa blogga noe bilder snart!

Thanks for stepping by! Babushka! (Bestemor... hehe)

11 kommentarer:

Kjetil sa...

Hei Ingunn, jeg har regna litt og funnet ut at hvis du skal bli mamma like fort som mamman din blei mamma, da må du bli gravid NÅ!

russer eller PG?

Tobias sa...

Gå for PG. Gode gener der.

Maria sa...

Gå for russer, da blir du baboshka! (Som forøvrig er det eneste russiske ordet jeg kan, og har kunnet sida jeg var miniliten.)

Anna Josefin sa...

Gå for PG, han e attraktiv!

Ellers e det heilt konge å bli oppdatert på den utrolige reisen.
og finn en mann til mej også da.

Anna Josefin sa...

btw: venta fortsatt på moskva-mareritt innlegget.

Ingunn sa...

Hehehehehe...
Jeg vil uansett ikke rekke aa faa unge mens jeg er tjue, vil jeg vel... Jo, det kan faktisk gaa.
Ok lover, skal forte meg.

Koselig at dere leser, folkens! Det er derfor vi skriver!

Naa skal jeg gaa og oeve litt paa det russiske alfabetet. Kanskje vi blogger seinere i dag. Eller kanskje vi venter til vi har litt mer Moskva-nytt, siden vi bruker hele denne dagen paa aa faa oss visum til Kina.
=0)
Skal vurdere overskrifter med bokstavrim som i MoskvaMareritt. Hehehee.

Anonym sa...

Gratulerer med dagen, moren til Ingunn. Har dere det fint? Jeg legger dere til på bloggen min, forresten, og forventer det samme. Nei, men jo :)

Vegard sa...

Off! Jeg grøsser når du nevner hosteller i øst-europa! Du må være veldig forsiktig, ellers så ligger du plutselig i ett torturkammer og blir flambert på øyet ditt! Så en dokumentar om det med Anna og Karianne for litt siden! Den het "Hostel"!

Anonym sa...

Morsomt med den vennegjengen som sender en venn ut i verden uten at vennen vet hvor han skal..Er dere i kina snart?

PG sa...

hahahaha...

Ingvild: jo tusen takk, paa vegne av mamma! Hu kan klare aa skrive takk her sjoel! Hehehe!
Vi har ikke lagt til noen ennaa, kanskje vi burde ha et lite aarsmoete snart og ta opp noen slike saker.

Vegard:Du er noedt til aa slappe litt av. Glad i deg.

Kvaelve: Ja, vi er snart i Kina, men det er en stund til!!! Kjipt svar kanskje...
Vi drar med toget til Mongolia paa tirsdag. Saa vi er vel i Kina om ti dager antakeligvis. 27. mars eller litt seinere. :)

Anonym sa...

Husk å ikke ta bilder på t-banen da! da kommer d skumle folk som vil ha penger av deg!!